Czy w silniku ASZ też należy ustawiać na " 0 " :?: Rozumiem, że najlepiej jak ma 90 stopni :?:
[O2] Regulacja kąta synchronizacji wałka w PD 105 KM
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez raventesCzy w silniku ASZ też należy ustawiać na " 0 " :?: Rozumiem, że najlepiej jak ma 90 stopni :?:. Co do temperatury to czy silnik był zimny czy gorący to kąt synchronizacji był taki sam.
Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Ja w temacie synchronizacji walczyłem z Zoltarem sporo i ustawione mam na -2.4 moje auto przy nastawach 0.0 traci 19KM :shock:
ale przy nastawach 0.0 silnik troszkę lepiej pracuje więc obrać złoty środek wcale nie jest tak łatwo.
Mam jeszcze pytanko , czy podczas regulacji mieliście dużo problemów z ustawieniem interesujących was wartości bo zastanawiam się czy nie jest u mnie w jakimś stopniu uszkodzony czujnik G40 .
W moim przypadku zakres strojenia praktycznie jest -2.4/-3 ,0.0 lub +1 i to przy naprawdę mikroskopijnych przesunięciach za chiny jasne nie idzie nastawić np na -1 albo -2 :? natychmiast wyskakuje błąd czujnika :evil:Daniel
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez arturg1988A skąd wiesz że 19km Ci traci?
Zamieszczone przez arturg1988Za trzecim czy czwartym podejściem się udało trafić na 0,0Daniel
Komentarz
-
-
lilo, za pierwszym ustawieniem na 0 silnika nierówno odpalał, cofnąłem na chyba -4 i odpaliłem potem znowu przestawiłem na 0 i silnik ładnie odpala w każdych warunkach. Przy -2.4 (-2.9) miałem spalanie chwilowe 0.7 l/h teraz mam 0.5 l/h spalanie spadło powiedzmy o około 0.5l/100km patrząc na komputer. Ten bak robię już po regulacji więc myślę że za jakiś tydzień będę wiedział jakiem mam spalanie. Jak już pisałem silnik się lepiej wkręca na obroty i nie klepie tak jak wcześniej. Ogólnie dużo na +.
[ Dodano: Nie 03 Lut, 13 14:51 ]
Zamieszczone przez lilou mnie chyba z 15 razy i tak jak pisałem , inaczej praktycznie nie idzie bo minimalne przesunięcia nic nie zmieniają aż do momentu gdy wyskakuje błąd czujnika :evil:Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
U kolegi w Audi A4 z silnikiem AWX jest kąt 2,9 skaczący na biegu jałowym do 5 czy 6 z tego co pamiętam, lepiej to ustawić pewnie jeśli takie wartości są rzeczywiście?http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Panowie możecie mi powiedzieć dlaczego jak się np ustawi kąt na -2 to auto chodzi lepiej niż na 0.0 czyli tak jak powinno być ustawiona Rozumiem, że przyśpieszenie kąta nie niesie za sobą skutków ubocznychJa mam w BKC na -1 ustawione.
Komentarz
-
-
a ja miałem ustawione +1 i fajnie się jeździło po programie
po zerwaniu paska rozrządu teraz mam ustawione -1 też się fajnie jeździ
jedyny efekt to mniejsze spalanie na kompie->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Witam. Zdecydowałem się na przestawienie kąta synchronizacji wałka u siebie, aby poprawić kąt z 1,5 stopnia na 0. I tutaj pytania do kogoś, kto to robił:
- o ile należy przestawić wałek, aby zmienić kąt o 1-1,5 stopnia (orientacyjnie, np. mniej niż 1 mm, 1mm, czy więcej) wiem, że można to sprawdzić na testerze i tak zrobię, ale nie chcę wielokrotnie luzować śrub i niepotrzebnie eksperymentować,
- w którą stronę przesunąć wałek, aby przyspieszyć kąt: w prawo czy w lewo. Powód: jak wyżej
Komentarz
-
-
akm97,
ad1. z wyczuciem nie chodzi o dużo jeśli z 1,5 na 0 to strzelam ze 2 mm
ad.2 zdaje się jak cofnąć to przeciwnie do ruchu paska, a jak dodać to zgodnie z ruchem paska, pisałem chyba gdzieś;pSPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007
Komentarz
-
-
akm97, 1* mniej niż milimetr, bez vcds nie podchodź do tego.chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
one quoter mile - 13,3 tdikiem.
promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl
Komentarz
-
-
akm97, wiesz co, jak ustawiałem u siebie z 0 na -2.5 to przekręcałem wałek w kierunku zderzaka. Co do tego ile przekręcić to patrz ile się przemieszcza blacha z wycięciami (znajduje się pomiędzy kołem zębatym a obudową rozrządu) względem koła zębatego od paska. Na tej podstawie zrób pierwszą regulację przestaw np o połowę odległości pomiędzy zębami i sprawdź VCDS-em jaki to daje kąt. Ja nie pamiętam tych wartości.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez akm97czy za duże obciążenie tu panuje, aby ryzykować?
tak z ciekawostek ja u siebie w aucie na jałowym mam -7ale to wynika z konstrukcji hydro napinacza na rozrządzie
chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
one quoter mile - 13,3 tdikiem.
promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl
Komentarz
-
-
A więc kąt przestawiony na 0 st. Potwierdzam, że 1 st. wymaga przestawienia wałka o ok. 0,5-1 mm, jednak aby przyspieszyć kąt należy obrócić kluczem w prawo, czyli w kierunku do zderzaka. Poza tym podany w instrukcji moment dokręcenia śrub, czyli 20 Nm +45 st. wydaje się za duży. Śruby, aż trzeszczały. Nic się nie ukręciło, ale co się przy tym napociłem...
Komentarz
-
Komentarz