[O2] Regulacja kąta synchronizacji wałka w PD 105 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raventes
    Rider
    • 2013
    • 343

    #51
    Czy w silniku ASZ też należy ustawiać na " 0 " :?: Rozumiem, że najlepiej jak ma 90 stopni :?:

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #52
      Zamieszczone przez raventes
      Czy w silniku ASZ też należy ustawiać na " 0 " :?: Rozumiem, że najlepiej jak ma 90 stopni :?:
      Nie wiem, nie znam się i wiem tylko tyle co na forum jest napisane . Co do temperatury to czy silnik był zimny czy gorący to kąt synchronizacji był taki sam.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • wesol
        Rider
        • 2008
        • 689

        #53
        tak im blizej zera tym silnik chodzi lepiej aczkolwiek nie ma co sie tam az tak starac mocno i jak bedzie w przedziale -1 do +1 to jest okej. Ja mam u siebie w sharanie okolo 0.5 i chodzi dobrze.
        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8033
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #54
          wesol, pierwsze ruszenie i 0.0 wskoczyło samo.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • toomasz
            Elegance
            • 2010
            • 910
            • Volkswagen
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #55
            Witam
            A czy O1 z silnikiem 1.9TDI AXR tez to moze dotyczyc? :wink:

            Komentarz

            • wesol
              Rider
              • 2008
              • 689

              #56
              axr to prawie to samo co ATD i silnik na pompowtryskach a te wszystkie maja regulowany kąt synchronozacji.
              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

              Komentarz

              • lilo
                RS
                • 2006
                • 4315
                • Mercedes-Benz

                #57
                Ja w temacie synchronizacji walczyłem z Zoltarem sporo i ustawione mam na -2.4 moje auto przy nastawach 0.0 traci 19KM :shock:

                ale przy nastawach 0.0 silnik troszkę lepiej pracuje więc obrać złoty środek wcale nie jest tak łatwo.
                Mam jeszcze pytanko , czy podczas regulacji mieliście dużo problemów z ustawieniem interesujących was wartości bo zastanawiam się czy nie jest u mnie w jakimś stopniu uszkodzony czujnik G40 .
                W moim przypadku zakres strojenia praktycznie jest -2.4/-3 ,0.0 lub +1 i to przy naprawdę mikroskopijnych przesunięciach za chiny jasne nie idzie nastawić np na -1 albo -2 :? natychmiast wyskakuje błąd czujnika :evil:
                Daniel

                Komentarz

                • arturg1988
                  Classic
                  • 2012
                  • 30

                  #58
                  lilo, Ja mam 0.0 nie odczułem praktycznie większych zmian a miałem -4,7... Mi czujnik w miarę dobrze łapał, ale też podejrzewam że zakres błędu to jakieś 0,5. Za trzecim czy czwartym podejściem się udało trafić na 0,0. A skąd wiesz że 19km Ci traci?

                  Komentarz

                  • lilo
                    RS
                    • 2006
                    • 4315
                    • Mercedes-Benz

                    #59
                    Zamieszczone przez arturg1988
                    A skąd wiesz że 19km Ci traci?
                    Sprawdzane na hamowni
                    Zamieszczone przez arturg1988
                    Za trzecim czy czwartym podejściem się udało trafić na 0,0
                    u mnie chyba z 15 razy i tak jak pisałem , inaczej praktycznie nie idzie bo minimalne przesunięcia nic nie zmieniają aż do momentu gdy wyskakuje błąd czujnika :evil:
                    Daniel

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8033
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #60
                      lilo, za pierwszym ustawieniem na 0 silnika nierówno odpalał, cofnąłem na chyba -4 i odpaliłem potem znowu przestawiłem na 0 i silnik ładnie odpala w każdych warunkach. Przy -2.4 (-2.9) miałem spalanie chwilowe 0.7 l/h teraz mam 0.5 l/h spalanie spadło powiedzmy o około 0.5l/100km patrząc na komputer. Ten bak robię już po regulacji więc myślę że za jakiś tydzień będę wiedział jakiem mam spalanie. Jak już pisałem silnik się lepiej wkręca na obroty i nie klepie tak jak wcześniej. Ogólnie dużo na +.

                      [ Dodano: Nie 03 Lut, 13 14:51 ]
                      Zamieszczone przez lilo
                      u mnie chyba z 15 razy i tak jak pisałem , inaczej praktycznie nie idzie bo minimalne przesunięcia nic nie zmieniają aż do momentu gdy wyskakuje błąd czujnika :evil:
                      U mnie wskoczyło do razu 0 i nie wywalało żadnego błędu.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • 1 6 D
                        Rider
                        • 2011
                        • 547
                        • Volkswagen

                        #61
                        U kolegi w Audi A4 z silnikiem AWX jest kąt 2,9 skaczący na biegu jałowym do 5 czy 6 z tego co pamiętam, lepiej to ustawić pewnie jeśli takie wartości są rzeczywiście?
                        http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                        Trochę plików do VCDS, zapraszam

                        Komentarz

                        • Darius121
                          Drive
                          • 2011
                          • 53

                          #62
                          Czy kąt synchronizacji się zmienia po jakimś czasie tzn. na biegu jałowym, po wymianie rozrządu miałem 0.0, tydzień temu -0.5 a dzisiaj -1.0 , czy to normalne ??

                          Komentarz

                          • kecaj
                            RS
                            • 2009
                            • 1511
                            • Superb II (3T4)

                            #63
                            Darius121, w ilu tematach będziesz pytał o to samo?!!! Wracaj do swojego wątku i tam zadawaj pytania. Nie rób śmietniska z forum!
                            Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                            Komentarz

                            • Darius121
                              Drive
                              • 2011
                              • 53

                              #64
                              Pytanie owszem jest zadane w dwóch wątkach ale odnosi, się do każdego z nich,

                              Pozdrawiam.

                              Komentarz

                              • raventes
                                Rider
                                • 2013
                                • 343

                                #65
                                Panowie możecie mi powiedzieć dlaczego jak się np ustawi kąt na -2 to auto chodzi lepiej niż na 0.0 czyli tak jak powinno być ustawiona :?: Rozumiem, że przyśpieszenie kąta nie niesie za sobą skutków ubocznych :?:

                                Komentarz

                                • Tippo
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1349
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                  #66
                                  Panowie możecie mi powiedzieć dlaczego jak się np ustawi kąt na -2 to auto chodzi lepiej niż na 0.0 czyli tak jak powinno być ustawiona Rozumiem, że przyśpieszenie kąta nie niesie za sobą skutków ubocznych
                                  Miesci sie w normie czyli -3 do +3 ale lekki minus daje zawsze nieco wiecej mocy Ja mam w BKC na -1 ustawione.

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 11003
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #67
                                    a ja miałem ustawione +1 i fajnie się jeździło po programie
                                    po zerwaniu paska rozrządu teraz mam ustawione -1 też się fajnie jeździ
                                    jedyny efekt to mniejsze spalanie na kompie
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • akm97
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 137

                                      #68
                                      Witam. Zdecydowałem się na przestawienie kąta synchronizacji wałka u siebie, aby poprawić kąt z 1,5 stopnia na 0. I tutaj pytania do kogoś, kto to robił:
                                      - o ile należy przestawić wałek, aby zmienić kąt o 1-1,5 stopnia (orientacyjnie, np. mniej niż 1 mm, 1mm, czy więcej) wiem, że można to sprawdzić na testerze i tak zrobię, ale nie chcę wielokrotnie luzować śrub i niepotrzebnie eksperymentować,
                                      - w którą stronę przesunąć wałek, aby przyspieszyć kąt: w prawo czy w lewo. Powód: jak wyżej

                                      Komentarz

                                      • gomar
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 480

                                        #69
                                        akm97,
                                        ad1. z wyczuciem nie chodzi o dużo jeśli z 1,5 na 0 to strzelam ze 2 mm
                                        ad.2 zdaje się jak cofnąć to przeciwnie do ruchu paska, a jak dodać to zgodnie z ruchem paska, pisałem chyba gdzieś;p
                                        SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                                        Komentarz

                                        • rumianko
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 160

                                          #70
                                          akm97, 1* mniej niż milimetr, bez vcds nie podchodź do tego.
                                          chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                                          Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                                          one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                                          promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                                          Komentarz

                                          • AdamB
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 8033
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #71
                                            akm97, wiesz co, jak ustawiałem u siebie z 0 na -2.5 to przekręcałem wałek w kierunku zderzaka. Co do tego ile przekręcić to patrz ile się przemieszcza blacha z wycięciami (znajduje się pomiędzy kołem zębatym a obudową rozrządu) względem koła zębatego od paska. Na tej podstawie zrób pierwszą regulację przestaw np o połowę odległości pomiędzy zębami i sprawdź VCDS-em jaki to daje kąt. Ja nie pamiętam tych wartości.
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz

                                            • akm97
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 137

                                              #72
                                              Oczywiście, że z fejsem. A tak przy okazji, wg instrukcji śruby trzeba dokręcić momentem 20 Nm + 45 stopni. Czy na sprawdzenie wystarczy samo 20 Nm i jak będzie ok to dokręcić, czy za duże obciążenie tu panuje, aby ryzykować?

                                              Komentarz

                                              • rumianko
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 160

                                                #73
                                                Zamieszczone przez akm97
                                                czy za duże obciążenie tu panuje, aby ryzykować?
                                                zbyt duże żeby ryzykować a 20+45* to już dość dobrze dokręcona śruba

                                                tak z ciekawostek ja u siebie w aucie na jałowym mam -7 ale to wynika z konstrukcji hydro napinacza na rozrządzie
                                                chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                                                Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                                                one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                                                promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                                                Komentarz

                                                • akm97
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 137

                                                  #74
                                                  A więc kąt przestawiony na 0 st. Potwierdzam, że 1 st. wymaga przestawienia wałka o ok. 0,5-1 mm, jednak aby przyspieszyć kąt należy obrócić kluczem w prawo, czyli w kierunku do zderzaka. Poza tym podany w instrukcji moment dokręcenia śrub, czyli 20 Nm +45 st. wydaje się za duży. Śruby, aż trzeszczały. Nic się nie ukręciło, ale co się przy tym napociłem...

                                                  Komentarz

                                                  • neoarti
                                                    Classic
                                                    • 2013
                                                    • 8

                                                    #75
                                                    u mnie jest -4,4 i auto pali od strzała na wolnych obrotach komp pokazuje spalanie 0,5 - 0,4 l
                                                    jednak autko wydaje mi sie trochę za słabe jak myślicie ruszać synchro pd czy nie ?
                                                    czy szukać przyczyny gdzieś indziej ??

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...